Párhuzamos világok
2014. szeptember 28. írta: Gyökösi Attila

Párhuzamos világok

Az ember nem is gondolná, hogy a világ számára ismeretlen részei milyen érdekes dolgokkal vannak tele!

Az van, hogy én ugye nem igen nézek tévét, sem tehetségkutatókat, sem reality műsorokat. Persze azért tudom hogy vannak ilyenek, mert a neten bármelyik hírportál hírei között mindig lehet olvasni róluk. De a szereplőket nem ismerem, és persze azt sem tudom, hogy mondjuk ezek a tehetségkutatós énekesek egyáltalán miket énekelnek. Eddig azt gondoltam, ez igazából nem is hiányzik nekem. (A facebookon persze egy-egy műsor alatt szoktam látni a nyavajgó kommenteket, de ez még sosem indított arra, hogy be is kapcsoljam e miatt a tévét.)

tv-.jpg

Erre most épp olvastam valami filmes-zenés portált, és hír volt, hogy hányan megnézték már az Irigy Hónaljmirigy legújabb paródiáját, amely az Édes élet műsorról szól, ezen belül valami Cinthya Dictator, meg Varga Viktor nevű népekről. Akikről én még persze sosem hallottam ugye. (Pontosabban a Viktor neve ismerős volt, de ezt az Osama szakállas figurát nem tudtam hova tenni.) Azért kíváncsiságból megnéztem, mégis kik ezek, hát azt láttam, hogy a Viktor valami tehetségkutatós énekes, ez a Cinthya meg az Édes élet nyomán lett híres és ismert. Ismert? Na jó...

Aztán kattintottam még párat, és egy teljes párhuzamos univerzumban találtam magam. További, hihetetlen teljesítményeket produkáló, és persze mindenki által ismert emberre bukkantam. Mindnek van rengeteg rajongója meg lájkolója, hőstetteiket kórusok zengik, és persze ezáltal abszolút követendő mintát mutatnak a népnek. Döbbenet! 

Kicsit merengtem is azon, hogy talán kötelező jelleggel néha bele kéne nézni ezekbe a műsorokba, mert teljesen ki fogok maradni a kultúrával kapcsolatos aktuális történésekből.

Aztán arra jutottam, hogy mégsem. 

Érdekes egyébként, ahogy az ember öregszik, tényleg változik. 20 évvel ezelőtt lehet hogy én is néztem volna ezeket a műsorokat, bár nem biztos, mert arra emlékszem, hogy az első Big Brother-t, meg VV-t sem követtem már. Az meg külön megnyugtat, hogy mondjuk a tini korú lányom sem igen nézi ezeket. Mindenesetre akármennyire is nyavajgásnak tűnik, azért az érdekes, hogy korábban az emberek letettek valamit az asztalra, aztán annak nyomán esetleg jött az ismertség meg a hírnév. Ez mostanra azért rendesen megváltozott, előbb jön a hírnév, aztán szerencsés esetben a (majdnem-) híres emberről kiderül, hogy azért tud is valamit. Persze azt gondolom ez a ritkább. No mindegy. Nincs amúgy baj ezzel, mert mindenki úgy csinál pénzt, ahogy tud, és ha van vevő ezekre a produkciókra, akkor ostobaság volna nem kiszolgálni az igényt. Nem gondolom, hogy ez a televíziós társaságok, vagy épp az önjelölt sztárok bűne volna. A közönség nézi.

És épp a saját példámon látom, hogy nem muszáj nézni, tehát az az érv, hogy ezt kell nézni mert nincs más, nem áll meg... 

A bejegyzés trackback címe:

https://halakjelleme.blog.hu/api/trackback/id/tr776738093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Langzam Spaciren · http://egyxegy.blog.hu/ 2014.10.15. 16:28:44

A párhuzamos világok , és a bennük élő humanoidok régóta léteznek már, csak erre valahogy ritkán, vagy későn ébredünk rá. Jellemzően akkor, ha történetesen metszik egymást a létsíkok, és mondjuk benéz a világunk ajtaján egy ismeretlen arc, vagy valami ostoba link egy ilyen ostoba fejre mutat. Állunk tétován, és visszakapcsolunk kettőt, hogy most akkor ez mi, vagy ki, vagy egyáltalán miért és hogyan? Tényleg él, és eszik, alszik, sőt beszél. Néha egészen rémisztő, legalábbis csöndes perceimben bólongatok, hogy ejnye már, atomot nekik, mert még átcsúsznak , és megesznek. Baráti kézrázogatásom minden lelkes galaxislakónak, aki néha eszmél, és remél, hogy az idegenek nem foglalják el hamar a Földet, legalábbis nem kopognak be este, hogy "helóka, én vagyok az , a tévéből, megismersz? "
süti beállítások módosítása